Ehemalige Wissenschaftliche Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter

Lehrstuhl für ABWL: Marketing

Dr. rer. pol. Maxi Bergel

Bergel, M.; Brock, C. & Ozuna, E (forthcoming). How will I know? Overcoming information asymmetries to promote sustainable travel behaviors. Proceedings of the Frontiers in Service Conference 2022, 24. – 26.6.2022, Babson, Massachusetts

Bergel, M.; Brock, C.; Ozuna, E. & Lewerenz, N. (forthcoming). Please mind the gap! The influence of consumer knowledge on the intention-behavior gap in service context. Proceedings of the 12th SERVSIG Conference, 16. – 18.6.2022, Glasgow, Scotland

Bergel, M.; Brock, C. & Lewerenz, N. (in press). Sustainable tourism services: What tourists need to walk their talk. QUIS17 Proceedings, 12.-15.01.2022, Valencia, Spain

Bergel, M.; Brock, C.; Witthohn, S. (2021). Konsumbarrieren nachhaltiger Dienstleistungen – Die Rolle von Informationsasymmetrien im Tourismus. Beiträge zur 7. Rostocker Dienstleistungstagung

Bergel, M.; Brock, C., Witthohn, S. & Lewerenz, N. (in press). Bridging the intention-behavior gap among sustainable tourism services: The crucial role of sustainability communication. Handbook of the 3rd Asia Conference on Business and Economic Studies

Brock, C.; Bergel, M. & Findeisen, L. (in press). Kooperative Dienstleistungen im digitalen Zeitalter – Aktuelle Entwicklungen und Herausforderungen. In: Corsten, H. & Roth, S. (Hrsg): Handbuch Digitalisierung. München: Franz Vahlen Verlag

Bergel, M.; Frank, P. & Brock, C. (2019). The role of customer engagement facets on the formation of attitude, loyalty and price perception, Journal of Services Marketing, Vol. 33 Issue 7, pp. 890-903.
https://doi.org/10.1108/JSM-01-2019-0024

Brock, C.; Bergel, M. & Kaatz, C. (2019). Was ist eigentlich eine Dienstleistung? Ausgewählte Aspekte des Dienstleistungsmanagements. In: Klie, T. & Kühn, J. (Hrsg.): Bestattung als Dienstleistung. Ökonomie des Abschieds. Stuttgart: Kohlhammer Verlag, 39-54.

Bergel, M. & Brock, C. (2019). Visitors‘ loyalty and price perceptions: The role of customer engagement, The Service Industries Journal, Vol. 39 Issue 7-8, pp. 575-589.
https:// doi.org/10.1080/02642069.2019.1579798

Bergel, M. & Brock, C. (2018). The impact of switching costs on customer complaint behavior and service recovery evaluation, Journal of Service Theory and Practice, Vol. 28 Issue 4, pp. 458-483.
https://doi.org/10.1108/JSTP-02-2017-0035

Bergel, M. (2018). Visitors’ loyalty and price perceptions: The role of customer engagement in a nature-based tourism environment, Proceedings of the Global Marketing Conference 2018, 26.-29.7.2018, Tokyo, Japan

Brock, C., Bergel, M. & Kaatz, C. (2017). Dienstleistungsmarken – Aktuelle Entwicklungen, spezifische Herausforderungen und Implikationen für die Markenführung. In: Corsten, H. & Roth, S. (Hrsg.): Handbuch Dienstleistungsmanagement. München: Franz Vahlen Verlag, 1345-1360.

Bergel, M. & Brock, C. (2016). When Exit is no Option – The Impact of Switching Costs on Customer Complaint Behavior, Proceedings of the ANZMAC 2016 Conference, 05.-07.12.2016, Christchurch, New Zealand

Dr. rer. pol. Phillip Frank

Frank, P., Brock, C. (2019). ‘Green cannibalism’ or an ‘organic inside job’? Empirical in-sights into the rivalry of ethical grocery types, Psychology & Marketing, upcoming.

Frank, P., Brock, C. (2019). Explaining organic product features in print ads – An examina-tion of actual purchase behavior and spill-over effects, EMAC 2019.

Frank, P., Brock, C. (2018). Bridging the Intention-Behavior Gap Among Organic Grocery Customers: The Crucial Role of Point-of-Sale Information, Psychology & Marketing, 35(8),586–602.

Frank, P. (2018). Me, my family or the public good? – Do inter-role conflicts of consumer-citizens reduce their ethical consumption behaviour?, International Journal of Consumer Studies, 42(3), 306–315.

Brock, C., Frank, P. & Kaatz, C. (2018). Service Business Development im Handel – Grundlagen, Entwicklungen und Herausforderungen. In: Bruhn, M. & Hadwich, K. (Hrsg.): Forum Dienstleistungsmanagement 2018 – Service Business Development Band 1. Wiesbaden: Springer Gabler, S. 545-566.

Frank, P. & Brock, C. (2016). Bridging the Intention-Behavior-Gap of Organic Groceries – The Crucial Role of Point-of-Sale Information, 5. Rostocker Dienstleistungstagung, Rostock/Deutschland.

Dr. rer. pol. Christopher Kaatz

Kaatz, C., Brock, C. & Figura, L. (2019). Are you still online or are you already mobile? Predicting the path to successful conversions across different devices.Journal of Retailing and Consumer Services, 50(C), 10-21.

Brock, C., Kaatz, C., Blut, M. & Le, N.H. (2019). Customer Experience in Omni-Channel Retailing. Proceedings of the Frontiers in Service Conference 2019, Singapore.

Brock, C., Bergel, M. & Kaatz, C. (2019). Was ist eigentlich eine Dienstleistung? Ausgewählte Aspekte des Dienstleistungsmanagements, In: Klie, T. & Kühn, J. (Hrsg.): Bestattung als Dienstleistung. Stuttgart: Kohlhammer, 545-565.

Brock, C., Frank, P. & Kaatz, C. (2018). Service Business Development im Handel – Grundlagen, Entwicklungen und Herausforderungen, In: Bruhn, M. & Hadwich, K. (Hrsg.): Service Business Development. Wiesbaden: Springer Gabler, 545-565.

Brock, Christian, Maxi Bergel und Christopher Kaatz (2017), „Dienstleistungsmarken – Aktuelle Entwicklungen, spezifische Herausforderungen und Implikationen für die Markenführung,” in: Hans Corsten und Stefan Roth (Hrsg.) Handbuch Dienstleistungsmanagement (1345-1360), Verlag Franz Vahlen, München.

Blut, Markus, Christian Brock und Christopher Kaatz (2017), „Die Qualität muss stimmen,” Markenartikel- Das Magazin für Markenführung, 3, 64-66.

Kaatz, Christopher, Christian Brock and Markus Blut (2017), „From E-Service Quality to M-Service Quality: Development of a Measurement Model,” 2017 Frontiers in Service Conference, New York, USA.

Kaatz, Christopher (2017), „Developing a Hierarchical Model for Mobile Service Quality,” Workshop Dienstleistungsmarketing 2017, Universität Rostock, Deutschland.

Kaatz, Christopher und Christian Brock (2016), „Service Quality in a Digitally Empowered World. From E-Service Quality to M-Service Quality,” 5. Rostocker Dienstleistungstagung, Universität Rostock, Deutschland.